دسته‌بندی نشده

راهنمای نگهداری و پرورش گل

یکی از زیباترین کارهایی که تقریبا بیشتر افراد تمایل به انجام آن دارند، کاشت گل و گیاه است.  بسیاری از افراد دوست دارند که در خانه یا آپارتمان، گل‌وگیاه مورد علاقه خود را پرورش دهند. برای اینکه کار نگهداری از گل‌ها را در خانه انجام دهیم باید نکات ابتدایی نگهداری از گل‌ها را بدانیم. پنج عنصری که در زندگی یک گیاه نقش دارند عبارت‌اند از: اکسیژن، اقلیم، خاک، آب، نور است. با دانستن این ۵ موارد شما می‌توانید گیاه مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ مثلاً اگر شما در یک آپارتمان شمالی زندگی می‌کنید. سهم آن از نور روز کم است در این صورت شما نمی‌توانید گیاه نور خواه را در خانه پرورش دهید. در مطالب زیر بعضی از این نکات راهنمای نگهداری و پرورش گل توضیح داده شد.

راهنمای نگهداری و پرورش گل

روش نگهداری گیاهان آپارتمانی در سفر

یکی از دغدغه های مهم در هنگامی که قصد سفر دارید، آبیاری گیاهان آپارتمانی است. چند روش آبیاری در هنگام سفر وجود دارد:

اولین مورد این است که از فرد مورد اعتماد بخواهید تا گیاهان شما را آبیاری کند.

راه‌حل دوم این است که یک سیستم آبیاری قطره چکانی برای گلدان‌ها درست کنید. برای این کار از یک ظرف بطری و چند رشته کاموا استفاده می‌شود.

راه‌حل سوم استفاده از بطری نوشابه و سوراخ کردن بدنه آن و قراردادن در گلدان است.

نور لازم در نگهداری و پرورش گل

همان‌طور که می‌دانید نور خورشید در پرورش و نگهداری گیاهان در منزل یک امر ضروری است . اگر در تابستان نور مستقیم خورشید به گیاهان برسد باعث از بین رفتن آنها می‌شود.  بهتر است، گیاهانی برای آپارتمان انتخاب کنیم که بسته به شرایط نوردهی محیط داخلی، سازگاری خوبی داشته باشد.

مشاهده بیشتر . . .
تاج گل تبریک

تاثیر آبیاری کافی در نگهداری و پرورش گل

برای آبیاری گل‌ها نباید از آب لوله‌کشی استفاده کنیم؛ چون در این آب‌ها کلر وجود دارد.  باید ۲ الی ۳ ساعت آب را در یک ظرف نگه دارید تا کلر آن ته‌نشین شود و بعد از آن، می توانید از این آب  برای آبیاری گل های آپارتمانی استفاده کنید. در زمان آبیاری روی برگ‌ها و گل‌ها آب نریزید؛ چون خیس شدن برگ‌ها ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های قارچی در بعضی گیاهان شود. توصیه می شود،  یک ساعت بعد از آبیاری، آب اضافی زیرگلدانی را خالی کنیم.

خاک مناسب در نگهداری گل‌های آپارتمانی

برای خاک گلدان توصیه می‌کنیم از خاک باغچه یا باغ استفاده نشود؛ چون ممکن است دارای حشره و قارچ باشد. خاک مخصوص گلدان را از گل‌فروشی‌ها خریداری کنید؛ چون این نوع خاک دارای کود کمپوست است و مواد غذایی لازم برای رشد گیاه را فراهم می‌کند.

علایم آبیاری کردن کم یا زیاد گیاه

آبیاری کم‌گیاه: قهوه‌ای یا زرد شدن برگ‌ها، پژمرده شدن برگ‌ها، نرم شدن ساقه آن‌ها

آبیاری زیاد گیاه: رشد قارچ در سطح خاک، ریخته شدن برگ‌های گل، به وجود آمدن لکه‌های قهوه‌ای بر روی برگ‌ها

مزایای استفاده و نگهداری از گل‌وگیاه آپارتمانی در خانه

عمل فتوسنتز گیاهان باعث افزایش اکسیژن در ساختمان می‌شود. رنگ سبز به دلیل نشاط آور بودن در روحیه اعضای خانواده کمک می‌کند. علاوه بر این،  رسیدگی به گل‌ها باعث دوری از افسردگی می‌شود.

آموزش نگهداری گیاهان آپارتمانی گل‌دار

گیاهان گل‌دار به دلیل این‌که در فصل‌های مختلف سال گل می‌دهند، به این نام معروف هستند. این گل‌ها پایداری زیادی ندارند اما باعث زیباتر شدن محیط خانه می‌شود. بهترین گل‌های آپارتمانی نظیر بنفشه آفریقایی، بگونیای هلندی، سیکلامن، و غیره در این دسته قرار دارند. این نوع گل‌ها برای نگهداری و رشد کافی به مراقبت های خاصی نباز دارند.  برای نگهداری این نوع از گل‌ها باید آموزش ببینیم تا بدانیم آنها به چه مقدار از آب و نور و غیره احتیاج دارند.

مشاهده بیشتر . . .
تاج گل ترحیم شمال تهران

گیاهان آپارتمانی مقاوم

بعضی از آپارتمان‌ها نور یا فضای مناسب برای پرورش و نگهداری گل‌ها را ندارند. زندگی در چنین آپارتمان‌هایی بدون حضور گیاهان فضای چندان زیبایی ندارد. اما جای نگرانی نیست. برخی گیاهان قادر به تحمل شرایط خاص هستند. سانسوریا، دیفن‌باخیا، کاکتوس‌ها، زامفولیا از گیاهان بسیار مقا.م به شمار می روند.

نتیجه‌گیری

نگهداری از گیاهان آپارتمانی کار سختی نیست، البته اگر مراقبت های کافی برای رشد گیاه را رعایت کنیم.  توصیه می شود، قبل از خرید هر گیاه، شرایط نگهداری آن را بررسی کنید تا بتوانید گلخانه‌ای زیبا در گوشه‌ای از خانه خود داشته باشید. شما می‌توانید از گل‌فروشی رز ملینا ،گل‌هایی زیبا سفارش دهید و لحظات خوشی برای خودتان و اطرافیانتان بسازید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

4 دیدگاه در “راهنمای نگهداری و پرورش گل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *