دسته‌بندی نشده

 ۷ نکته مهم در مورد مراقبت از گیاهان آپارتمانی

مراقبت از گیاهان آپارتمانی

وجود گیاهان آپارتمانی در فضای منزل حس خوب زندگی به انسان می دهد. این در حالی است که با افزودن گل در فضای خانه اکسیژن موجود در هوا را افزایش می ‌دهید.ممکن است ما عاشق گل‌وگیاه و نگهداری آنها در خانه باشیم؛ اما همانطور که می دانید، ممکن است  نتوانیم هر گیاهی را در خانه نگهداری کنیم؛ زیرا هر گلی توانایی سازگاری با محیط بسته خانه و کمبود نوردر محیط داخلی ساختمان را ندارد.  در این بین، گیاهان آپارتمانی زیادی وجود دارند که سازگاری خود را با محیط داخلی آپارتمان به خوبی نشان داده‌اند.در این مقاله به بررسی مراقبت از گیاهان آپارتمانی پرداخته ایم.

مراقبت از گیاهان آپارتمانی

گل‌های آپارتمانی

گل‌های آپارتمانی سازگاری خوبی با محیط منزل دارند. گیاهان آپارتمانی هم طراوت و زیبایی به خانه ما می دهند و هم تاثیر زیادی در تمیزی هوای منزل دارند.وقتی از هوای آلوده شهر و سروصدای ترافیک‌ها پا به خانه می‌گذارید، خانه‌ای که با گل های طبیعی تزئین شده باشد، حال خوبی را تجربه می کنید. بعضی گل‌های آپارتمانی خاصیت سم زدایی و تصفیه هوا را نیزدارند. روانشناسان  تاکید دارند که نگهداری گل‌های طبیعی در خانه تأثیر بسیاری در بالا رفتن تمرکز و کم شدن استرس دارد.

انواع گیاهان آپارتمانی

انتخاب گیاهان آپارتمانی بستگی به سلیقه شخصی، فضایی که برای آن در نظر داریم و حتی نوع دکوراسیون منزل دارد. به طور کلی، گل‌ها برحسب شکل ظاهری و نوع استفاده به 8گروه مختلف تقسیم می‌شوند.

گل‌های آپارتمانی برگی

گل‌های آپارتمانی بوته‌ای

گل‌های آپارتمانی پایه بلند

گیاهان آپارتمانی ستونی

گیاهان آپارتمانی آویز

گیاهان آپارتمانی بالارونده

گیاهان آپارتمانی گل‌سرخی

مشاهده بیشتر . . .
راهنمای خرید بهترین کادو تولد برای دختر

گیاهان آپارتمانی کروی

 

نگهداری گل‌های آپارتمانی

گل‌های آپارتمانی مانند هر گیاه زنده‌ای به شرایط اصلی آب، خاک، رطوبت و نور مناسب  نیاز دارد و برای ادامه زندگی باید این عناصر اصلی را در اختیار داشته باشند. اگر بخواهیم گیاهان آپارتمانی را به خوبی پرورش و نگهداری کنیم، باید شرایط مناسب و ایده ال را برای آن‌ها فراهم کنیم.در ادامه بیشتر به موضوع مراقبت از گیاهان آپارتمانی پرداخته ایم.

تقسیم بندی گیاهان آپارتمانی از نظر نور مناسب

نور یکی از اصلی‌ترین عناصر رشد و پرورش گیاهان است. از آن‌جایی که نور مستقیم برای بیشتر گیاهان آپارتمانی مضر است، باید میزان نور مورد نیاز هر گیاه را بشناسیم.

گیاهان سایه دوست

گیاهان سایه دوست، طالب نور کم هستند و باید آن‌ها را درقسمت‌هایی از خانه قرار داد که در معرض نور مستقیم قرار نگیرند؛ زیرا برگ‌های آن‌ها زرد می‌شود. بهترین مکان برای این گیاهان گوشه کنج دیوار و دوراز پنجره است. گیاهان سایه دوست مانند، دیفن باخیا، ماهونیا، فیکوس‌ها، پوتوی، برگ عبائی، عشقه، مارانتا هستند.

گیاهان آفتاب دوست

گیاهانی که علاقه زیادی به نور دارند مانند: کاکتوس‌ها، شمعدانی‌ها، بگونیا، داودی، میخک هستند.این گیاهان در زمستان باید در محل نورگیر آپارتمان باشند و در تابستان در جایی قرار دهید که نور مستقیم نتابد. ولی نور بادی به حد کافی به گیاه برسد.

گیاهان سایه آفتاب دوست

گیاهان سایه آفتاب دوست علاقه به نور متوسط و سایه روشن دارند. مانند: سجافی، پرومیا، کروتون، دارسنا و… .بهترین مکان برای این گیاهان، پنجره‌های جنوبی منزل است.

گیاهان طالب هوای گرم

اینها گیاهانی هستند که در حداقل دمای 16تا18درجه و حداکثر 27تا 30می‌توانید نگهداری کنید و تحمل گرمای آنها بالا است مانند: کاکتوس‌ها، دیفن باخیا، سانسوریا و…

مشاهده بیشتر . . .
نکاتی برای مراقبت از پوست در فصل‌های مختلف

گیاهان طالب هوای ملایم

گیاهانی مانند: برگ عبائی، سجافی، کلادیومو که تحمل گرمای کمتری دارند و تمایل چندانی به سرما نشان نمی دهند. این گل ها حداقل 10تا 13و حداکثر 27تا 30درجه را می‌توانند تحمل کنند و در این دماها بهترین رشد خود را دارند.

گیاهان طالب هوای خنک

گیاهانی مانند کفشک، آکیوبا، کفشکو از گیاهانی هستند که در دمای حداقل 5تا8درجه و حداکثر 13تا 16 درجه بهترین رشد خود را دارند.   از علائم نامناسب بودن دمای گل، برگ‌های قهوه ای و زرد، ریزش برگ، پوسیدگی است.

گیاهان طالب آب زیاد

گیاهانی که باید همیشه خاکی مرطوب داشته باشند و باید قبل از خشک شدن سطح خاکشان آن را مرطوب نگه دارید، نخل مرداب، هورتانسیا، مارانتا هستند.

گیاهان طالب آب کم و مقاوم به خشکی

این گیاهان آب بسیار کمی احتیاج دارند و آبیاری بعدی آن‌ها، باید حتما بعد از خشک شدن خاک باشد؛ البته نه خشکی طولانی مدت. ولی اگر هم مدتی آبیاری به دلایلی انجام نشد، مقاوم می‌مانند. سرشناس ترین این گیاهان کاکتوس است.سانسوریا، گاستریا و گیاهان گوشتی نیز در این دسته بندی قرار می گیرند.

مراقبت از گل‌های آپارتمانی در برابر حشرات و قارچ‌ها

گیاهان آپارتمانی به‌خاطر این‌که در فضای دربسته هستند به احتمال زیاد در معرض حمله قارچ و حشرات قرار می‌گیرند. برای جلوگیری از قارچی شدن گیاه، باید سم پاشی به موقع انجام شود.مجموعه رزملینا در کنار شماست تا بهترین مشاوره ها را در زمینه مراقبت از گیاهان آپارتمانی در اختیار شما دوستان قرار بدهند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *