دسته گل, دسته گل عروس

معرفی انواع دسته گل عروس

دسته گل ارکیده و رز عروس

انواع دسته گل عروس به خاطر تنوعی که دارد، امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از بخش‌های مهم عروسی دسته گل عروس است که در کنار لباس عروس زیبایی خاصی به مجلس می‌بخشد. این دسته گل زیبایی و جذابیت عروس و داماد را بیشتر کرده و به نحوی نشان‌دهنده عشق و شروع زندگی جدیدی است. دسته گل‌ها در مدل‌های مختلفی موجود هستند که هر کسی با توجه به سلیقه خود می‌تواند یکی را به دلخواه انتخاب کند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی انواع دسته گل عروس بپردازیم. اگر علاقه دارید درباره این مبحث اطلاعات بیشتر کسب کرده و بیشتر با آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌شود خواندن این مقاله را از دست ندهید.

انواع دسته گل عروس پرطرفدار

انواع دسته گل عروس پرطرفدار

آشنایی با انواع دسته گل عروس

همانطور که گفته شد قرار است به بررسی انواع دسته گل عروس بپردازیم و مهم‌ترین و پرطرفدارترین این دسته گل‌ها را در ادامه معرفی کنیم که عبارتنداز»

·        دسته گل مرکب

این دسته گل مدرن و زیبا بوده و برای درست کردن آن صدها گلبرگ را به صورت جداگانه در کنار هم و بر روی یک ساقه قرار داده‌اند. این گلبرگ‌ها به صورت گلی تک شاخه و بزرگ می‌شوند که زیبایی خاصی دارد. طراحی این گل پیچیده و منحصر به فرد بوده و انتخابی عالی محسوب می‌شود که در هر گلفروشی پیدا نمی‌شود.

·        دسته گل بایدر مایر

یکی‌دیگر از انواع دسته گل عروس دسته گل بایدر مایر است که طراحی آن خلاقانه است. طراحی آن به صورت طبقه‌ای بوده که در هر طبقه آن یک گل خاص قرار داده شده است. برای کسانی که گل‌های متنوع با رنگ‌های مختلف را در دسته گل دوست دارند، انتخاب این نوع بسیار زیبا و مناسب است. ساقه‌های آن را پارچه یا سیم محکم به هم می‌بندند تا به راحتی بتوان آن را در دست گرفت.

·        دسته گل فانتزی

این نوع مینیمال و ساده بوده و یکی از دسته گل‌های سنتی و محبوب است. از یک گل به عنوان گل اصلی در آن استفاده می‌شود که رنگ آن به عنوان رنگ اصلی بوده و در کنار آن بقیه گل‌ها را قرار می‌دهند. طراحی آن به صورت دایره‌ای شکل بوده و با یک پارچه یا سیم آن‌ها را محکم در کنار هم قرار می‌دهند. این دسته گل در زمان ملکه ویکتوریا روی کار آمد، اما هنوز هم یک دسته گل مدرن محسوب می‌شود.

·        دسته گل آبشاری

یکی از منحصر به فردترین انواع دسته گل عروس نوع آبشاری است، که خاص، کلاسیک و لاکچری است. آن را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که انگار ریشه‌های آن در دست عروس بوده و از آن سرازیر می‌شود. در سال ۱۹۸۰ این دسته گل توسط پرنسس دایانا ساخته شد و از آن به بعد از آن استفاده از آن رواج یافت. اما امروزه استفاده از آن کمتر شده است‌.

·        دسته گل سبدی

در این نوع گل‌ها را داخل یک سبد کوچک حصیری که رنگ آن سفید یا قهوه‌ای است، قرار می‌دهند و در دو طرف آن پاپیون‌های زیبایی استفاده می‌شود. معمولا از گل‌های وحشی و باغی برای این سبدها استفاده شده و اغلب در عروسی‌های محلی از آن استفاده می‌کنند.

·        دسته گل رقاص

شکل ظاهری این دسته گل شبیه رقاصانه باله است؛ به همین دلیل آن را به این اسم نامگذاری کرده‌اند. در پایین آن از یک توری استفاده شده است که شبیه دامن برای رقاصان است. برای لباس عروس‌هایی که تور دارند، این گل مناسب است؛ زیرا می‌توان تور قسمت پایین آن را با لباس عروس خود هماهنگ کرد.

·        دسته گل حلقه‌ای

یکی‌دیگر از انواع دسته گل عروس نوع حلقه‌ای است که بر روی یک پایه‌ای فلزی یا چوبی دیزاین شده است‌. در این دسته گل از گل‌های ریز برای کناره و از گل‌های درشت در وسط استفاده می‌شود. طراحی آن زیبا و ساده بوده و به راحتی می‌توان آن را در دست گرفت. همچنین می‌توان آن را به دور ساعد خود بست تا زیبایی آن چند برابر شود.

·        دسته گل ظریف

این دسته گل نقلی و ظریف است و از گل‌های کمی در طراحی آن استفاده شده است. گل‌ها در وسط قرار داشته و با برگ‌های سبز وسط و دور آن را طراحی می‌کنند. دسته گل سفید همیشه پرطرفدار بوده و رنگ مناسبی برای استفاده در این دسته گل است. افرادی که به دنبال یک گل زیبا و سبک هستند، انتخاب این مورد گزینه فوق العاده‌ای است. سبک آن ساده و مینیمال بوده و می‌توان از آن به عنوان دسته گل ساقدوش نیز استفاده کرد.‌

خاص ترین مدل دسته گل عروس

خاص ترین مدل دسته گل عروس

انواع گل‌های مناسب برای دسته گل عروس

انواع دسته گل عروس را با استفاده از گل های مختلف می‌توان طراحی کرد. به همین دلیل، در ادامه به بررسی گل‌هایی که برای دسته گل عروس مناسب هستند می پردازیم.

1.      ترکیب گل آلاله

این گل برای تمامی فصول مناسب بوده و در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی موجود است و قیمت ارزان‌تری دارد. گل آلاله بعد از گل رز پرطرفدارترین گلی است که برای دسته گل استفاده می‌شود. این گل رایحه‌ای نداشته و به معنای عشق پرشور است.‌

2.      گل صد تومنی

برای عروسی‌های تابستان و بهار این گل مناسب، با شکوه، معطر و شاداب است. گلبرگ‌های آن ظریف و بزرگ بوده و معمولا در رنگ‌های سفید، قرمز یا صورتی هستند، اما با کمی گشتن می‌توانید رنگ‌های قهوه‌ای مایل به قرمز، مرجانی و زرد را نیز پیدا کنید.

3.      گل رز

گل رز قرمز رنگ نماد عشق و پاکی بوده و یکی از متداول‌ترین گل‌هایی است که برای انواع دسته گل عروس مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید این گل را با گل های دیگر ترکیب کرد تا دسته گل منحصر به فردی به وجود آید.

4.      گل مینا

این گل بسیار شناخته شده بوده و در تمام فصل‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. ترکیب این گل با گل ژبرا بسیار مناسب و زیبا می‌شود.

5.      گل میخک

در حال حاضر گل میخک صد پر در بین مردم محبوب بوده و به عنوان گلی پر کننده محسوب می‌شود. گلبرگ‌های آن تزئینی بوده و رنگ‌های متنوعی دارد و می ‌توان با سلیقه‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد.‌ این گل در تمام فصول شکوفه دارد و می‌توان در تمام طول سال از آن استفاده کرد.

6.      ارکیده

یکی‌دیگر از گل‌های پرطرفداری که برای انواع دسته گل عروس استفاده می‌شود، ارکیده است. این گل زیبا بوده و نماد شفافیت داشته و گلی خیره کننده است. در مناطق ساحلی یا گرمسیری این گل پرطرفدار است.

7.      کوکب

گلبرگ‌های این گل به شکل گرد بوده و استفاده از آن جذابیت دسته گل را بیشتر می‌کند. بهتر است آن را با گیاهان سبز استفاده کرد؛ زیرا بسیار دلفریب‌تر خواهند شد. این گل در تابستان محبوبیت بیشتری داشته و در رنگ‌های متنوع موجود است.

8.      گل لاله

فصل رویش این گل در فصل بهار بوده و دارای رنگ‌های متنوعی است. به راحتی می‌توان آن را با گل صد تومنی هماهنگ کرد تا یک دسته گل زیبا درست شود.

9.      گل نخودی

این گل در فصل بهار رشد کرده و حتی اگر تنها استفاده شود، باز هم زیبا و دوست داشتنی است. رنگ‌های آن متنوع بوده و گلی جذاب و رمانتیک است که ترکیب آن با زنبق شیپوری نمای قابل توجهی ایجاد می‌کند.

دسته گل ارکیده و رز عروس

دسته گل ارکیده و رز عروس

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع دسته گل عروس پرداختیم. این نوع دسته گل‌ها در انواع مختلفی موجود هستند. عروس و دامادها با توجه به سلیقه خود می‌توانند دسته گل مناسبی را انتخاب کنند. این دسته گل برای عروس از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین در انتخاب آن وسواس دارند. بدین ترتیب شما می‌توانید از رزملینا سفارش خود را با قیمت مناسب به ثبت برسانید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

1 دیدگاه در “معرفی انواع دسته گل عروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *