دسته‌بندی نشده

خشک کردن گل های طبیعی     

خشک کردن گل های طبیعی 

گل‌های طبیعی بسیار زیبا هستند. اما متاسفانه بعد از مدتی خراب می‌شوند و زیبایی خود را از دست می دهند. خشک کردن گل‌ها روش خوبی است تا ما از آنها برای تزئینات خانه استفاده کنیم. در زیر به چند روش برای خشک کردن گل های طبیعی اشاره می‌کنیم.

خشک کردن گل های طبیعی 

خشک کردن گل از طریق اسپری مو

شما می‌توانید برای نگهداری و خشک کردن گل‌هایی که دوست دارید و هدیه گرفته‌اید از حالت دهنده مو یا تافت استفاده کنید. گل‌ها را به شکلی می‌توانید خشک کنید که شکل و رنگ و حالت گل تغییری نکند؛ فقط کافی است به تک ‌تک گل‌ها تافت اسپری شود تا لایه‌ای روی آنها شکل بگیرد. با این کار از شکنندگی گل‌ها جلوگیری می‌شود.

خشک کردن گل های طبیعی با مایکروفر

برای سریع‌تر خشک شدن گل‌ها، ساقه  آن‌ها را جدا می‌کنیم و در یک ظرفی که بدون در باشد قرار می‌دهیم و درون مایکروفر به مدت یک دقیقه با بالاترین درجه قرار می‌دهیم. اگر بار اول خشک نشد یک دقیقه دیگر این عمل را تکرار می‌کنیم تا گل‌ها کاملا خشک شوند.

خشک کردن گل با آب داغ و گلیسیرین

خشک کردن گل به روش گیلیسیرین و آب داغ به این صورت است که یک قسمت گلیسیرین را با دو قسمت آب و مقداری نمک مخلوط می‌کنیم. بعد از این‌که محلول حاضر شد گل‌ها را درون محلول فرو می کنیم اگر از این روش استفاده کنید متوجه خواهید شد که برگ‌ها نرمی و لطافت خودشان را حفظ می‌کنند.

خشک کردن گل های طبیعی با اتو

روش اتو کردن یکی از راه‌های سریع برای خشک کردن گل‌ها است. در این روش گل را در وسط دستمال کاغذی قرار می‌دهیم و چند روزنامه در زیر و روی آن می‌گذاریم و با اتو آنها را خشک می‌کنیم.

مشاهده بیشتر . . .
تاج گل ترحیم در تهران

خشک کردن گل های طبیعی به روش شیمیایی

برای خشک کردن گل‌ها به روش شیمیایی باید از نمک، جوش شیرین، خاک رس و یا مواد خشک کننده استفاده کنیم. در این روش باید رطوبت کامل گل‌ها گرفته شود، به همین دلیل آنها را کاملاً از این مواد  خشک کننده . طی ۶ هفته رطوبت کامل گل‌ها توسط این مواد گرفته می‌شود.

آویزان کردن گل‌ها

روش دیگری که ما می‌توانیم برای خشک کردن گل‌ها در خانه از آن استفاده کنیم، آویزان کردن گل است. به این صورت که انتهای ساقه گل‌ها را با یک نخ می‌بندیم و به حال وارونه آویزان می کنیم. اجازه می‌دهیم گل‌های ما طی دو هفته به همین حالت باقی بمانند. برای اینکه بیشتر از گل‌ها محافظت کنیم می‌توانیم آن‌ها را با یک روزنامه بپوشانیم تا به آن‌ها آسیب نرسد. بعد از خشک شدن آنها را به آرامی از نخ طناب جدا می‌کنیم و در یک گلدان زیبا قرار می دهیم.

خشک کردن گل با استفاده از کتاب

روش خشک کردن گل‌ها از طریق کتاب، یک کار قدیمی است که تقریبا همه به چگونگی انجام آن آشنا هستند. بهتر است ساقه های گل را ببرید و بعد آن را لا به لای برگه های کتاب قرار دهید. برای این‌که رطوبت گل، نوشته کتاب شما را خراب نکند، می‌توانید گل‌ها را در  روزنامه یا کاغذ پیچیده و بعد درون کتاب بگذارید و کتاب را ببندید. بعد از این‌که گل‌ها را درون کتاب قرار دادید، روی آن چندین کتاب سنگین بگذارید تا در زمان دو هفته گل‌ها در کتاب در همان حالت بماند. به این ترتیب، گل‌ها  کاملا خشک می شوند.

مشاهده بیشتر . . .
تاج‌گل ارزان

خشک کردن گل با استفاده از سیلیکاژل

سیلیکاژل یک رطوبت گیر خوب برای محافظت از لوازم الکتریکی است. شما می‌توانید گل‌های طبیعی خود را با استفاده از این ماده خشک کنید. برای خشک کردن گل‌ها با استفاده از سیلیکاژل شاخه‌های اضافی گل را  جدا کنید و بعد درون یک ظرف به اندازه مورد نیاز سیلیکاژل بریزید. به طوری که این ماده تمام قسمت گل‌ها را بگیرد. باید دقت کنید که دانه های سیلیکا درون گلبرگ‌ها نروند. بعد از رعایت این مراحل درب ظرف را بسته و آن را در گوشه ای تاریک وخنک دور از دسترس قرار دهید. بعد از خشک شدن می‌توانید با استفاده از یک اسپری ثابت کننده روی آنها، از زیبایی گل‌ها لذت ببرید.

بهترین زمان برای خشک کردن گل‌ها

بهترین زمان برای خشک کردن انواع گل‌های طبیعی زمانی است که غنچه‌های این گل‌ها هنوز کامل باز نشده باشند؛ علاوه بر این باید گل‌ها را در یک جای خنک و تاریک خشک کنید تا نور خورشید رنگ گل را خراب نکند و زیبای آن را از بین نبرد.

نتیجه گیری

شما می‌توانید از مجموعه رز ملینا برای خود و خانواده‌تان در مناسبت‌های مختلف گل‌هایی زیبا سفارش دهید.  می‌توانید با  روش‌های بالا به راحتی در خانه آن‌ها را خشک کنید تا  خاطره این گل‌های زیبا برای‌شما تا مدت‌ها باقی بماند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *